2.1. rendszer
Egymással kapcsolatban vagy kölcsönhatásban álló elemek összessége.
2.2. irányítási rendszer
Rendszer (2.1.) politika és célok megfogalmazásához, valamint a célok eléréséhez.
MEGJEGYZÉS: Egy szervezet (3.1.) irányítási rendszere különböző irányítási rendszereket tartalmazhat, például minőségirányítási rendszert (2.3.), pénzügyi irányítási rendszert vagy környezetközpontú irányítási rendszert.
2.3. minőségirányítási rendszer
Irányítási rendszer (2.2.) egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
2.4. minőségpolitika
Egy szervezetnek (3.1.) a minőségre (1.1.) vonatkozóan a felső vezetőség (2.7.) által hivatalosan kinyilvánított átfogó szándékai és irányvonala.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségpolitika általában összhangban van a szervezet általános politikájával, és keretet ad a minőségcélok (2.5.) kitűzéséhez.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségirányítási alapelvek alapul szolgálhatnak a minőségpolitika megfogalmazásához.
2.5. minőségcél
A minőséggel (1.1.) kapcsolatos fogalom, amire törekszenek vagy amit el akarnak érni.
1. MEGJEGYZÉS: A minőségcélok általában a szervezet minőségpolitikáján (2.4.) alapulnak.
2. MEGJEGYZÉS: A minőségcélokat általában a szervezet (3.1.) megfelelő funkciói és szintjei számára tűzik ki.
2.6. irányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására.
MEGJEGYZÉS: Az angolban a „menedzsment” szó néha emberekre, vagyis egy személyre vagy a személyek olyan csoportjára vonatkozik, akinek vagy amelynek hatáskörébe és felelősségi körébe tartozik egy szervezet vezetése és szabályozása. Ha a „menedzsment” szót ilyen értelemben használják, mindig valamilyen jelzővel célszerű használni, hogy el lehessen kerülni az összetévesztést az itt meghatározott fogalommal. Például ezt a
kifejezést „a menedzsmentnek kell intéznie” ne használjuk, de elfogadható a „felső vezetőségnek (2.7.) kell intéznie” kifejezés.
2.7. felső vezetőség
Személy vagy személyek olyan csoportja, aki vagy amely a szervezetet (3.1.) a legfelső szinten vezeti és szabályozott állapotban tartja.
2.8. minőségirányítás
Összehangolt tevékenységek egy szervezet (3.1.) vezetésére és szabályozására, a minőség (1.1.) szempontjából.
MEGJEGYZÉS: A minőség szempontjából való vezetés és szabályozás általában tartalmazza a minőségpolitika (2.4.) és a minőségcélok (2.5.) meghatározását, a minőségtervezést (2.9), a minőségszabályozást (2.10.), a minőségbiztosítást (2.11.) és a minőségfejlesztést (2.12.).
2.9. minőségtervezés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségcélok (2.5.) kitűzésére, valamint a szükséges működési folyamatok (4.1.) és a velük kapcsolatos erőforrások meghatározására összpontosít, a minőségcélok elérése érdekében.
MEGJEGYZÉS: A minőségtervezés részeként minőségterveket (7.5.) lehet kidolgozni.
2.10. minőségszabályozás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítésére összpontosít.
2.11. minőségbiztosítás
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére összpontosít arra vonatkozóan, hogy a minőségi követelmények teljesülni fognak.
2.12. minőségfejlesztés
A minőségirányításnak (2.8) az a része, amely a minőségi követelmények teljesítési képességének növelésére összpontosít.
MEGJEGYZÉS: A követelmények bármilyen szempontra vonatkozhatnak, pl.: az eredményességre (2.14.), a hatékonyságra (2.15.) vagy a nyomonkövethetőségre (5.4.).
2.13. folyamatos fejlesztés
Ismétlődő tevékenység a követelmények (1.2.) teljesítési képességének növelésére.
MEGJEGYZÉS: A célok kitűzésének és a fejlesztési lehetőségek megtalálásának folyamata (4.1.) szakadatlanul megy végbe az audit megállapításainak (9.5.) és az audit következtetéseinek (9.6.), az adatok elemzésének, a vezetőségi átvizsgálásoknak (8.7.) vagy más eszközöknek a felhasználásával, és általában helyesbítő tevékenységhez (6.5.) vagy megelőző tevékenységhez (6.4.) vezet.
2.14. eredményesség
A tervezett tevékenységek megvalósításának és a tervezett eredmények elérésének mértéke.
2.15. hatékonyság
Az elért eredmény és a felhasznált erőforrások viszonya.
Minőségirányítási (MIR)
Szakkifejezések
1. A minőséggel kapcsolatos >>
2. Az irányítással kapcsolatos >>
3. A szervezettel kapcsolatos >>
4. A folyamattal és a termékkel >>
5. A jellemzőkkel kapcsolatos >>
6. A megfelelőséggel kapcsolatos >>
7. A dokumentációval kapcsolatos >>
8. A megvizsgálással kapcsolatos >>
10. A mérési folyamatok minőségir. >>
Környezetközpontú (KIR)
Munkahelyi Egészség..(MEBIR)
Élelmiszer-biztonsági (ÉBIR)
Információbiztonság (IBIR)
2024. november 25 - 27.
2024. november 25 - 28.
2024. november 25 - 28.
2024. november 28.
2024. november 28.
2024. december 02 - 04.
2024. december 02 - 03.
2024. december 02 - 03.
2024. december 02 - 03.
2024. december 04 - 06.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>
"Érdekes volt ezt az egész auditálási eljárást egy teljesen új szemszögből, az auditor oldaláról áttekinteni."
Kulcsár Ernő
www.elastron.hu
"Mindenkinek ajánlom, aki auditor képzésben szeretne részesülni. Nagyon jó és magas színvonalú a képzés."
Nagyné Schreck Márta
HM FLÜ Technológiai Igazgatóság
"Sok hasznos, gyakorlatban alkalmazható infót kaptam."
Perdi Szilvia
www.innocomp.hu
"A képzések alaposak, széles látókörűek, életszerűek, újabb és újabb ötleteket adnak."
Bárdossy ldikó
www.elanders.com
"Kellemes környezetben, sok gyakorlati példával - igen hasznos képzés volt. Köszönöm."
Semark Ilona
IQS Ltd. M+A Kft.
"Figyelemmel kísérhető, gyakorlatias képzés, rutinos előadó."
Fülöp Gyula
www.chemark.hu
"Jó, a vállalatunk igényeire kialakított képzést kaptunk, felkészült, kiváló oktatótól."
Nagy Sándor
DS Smith Packaging Hungary Kft.
"A Poligont Kft. képzésén lehetőségem volt a valós életből hozott, a rendszerépítések és bevezetések terén gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező elhivatott oktatótól tanulni az irányítási rendszerek belső auditjának a mikéntjét."
Szabó András
Electrolux Lehel Kft.
"A képzés megfelelően összeállított programja, felkészült előadója és a jó gyakorlati példák által válaszokat kaptam az ISO/TS-sel kapcsolatos "Hogyan"-okra és Miért"-ekre"
Holló Gergely
"Nem igazi képzés, annál sokkal több, jó hangulatú tapasztalatcsere, ami messze nem a száraz tények felsorolásáról szól, aktuálissá téve személyre szóló példákkal."
Kiszela István
Sárvári Gyógyfürdő Kft.
Ajándékok letöltése, újdonságok, szakmai témák automatikus értesítőjére feliratkozás >>